Získajte nových zákazníkov s efektívnou webovou stránkou Zistite viac

facebook

Ako by mala vyzerať grafika efektívnej webovej stránky?

Späť na články

O úspechu webu do veľkej miery rozhoduje prvých 5 sekúnd, počas ktorých sa návštevník rozhoduje, či má preňho význam zotrvať na webe.

Ak urobíte na návštevníka zlý dojem nekvalitnou grafikou webu, strácate ho pravdepodobne navždy. Stratená dôvera sa obnovuje len veľmi ťažko.

Prvý dojem z akéhokoľvek webu tvorí z 90% grafická časť – použitie farieb, rozloženie prvkov, obrázky, fotografie a tak ďalej.

Grafika by mala budovať u návštevníka dôveru a spríjemňovať čas, ktorý trávi na webe.

Akú úlohu plní grafika na webovej stránke?

  • Grafika webovej stránky je súčasťou firemnej identity.
  • Grafika robí každý web jedinečným – pomáha k rýchlej identifikácii webu. Grafika je hlavným prvkom zapamätateľnosti webovej stránky.
  • Grafika člení informácie na webe podľa logickej štruktúry. Pomocou grafiky sa zdôrazňujú dôležitejšie časti webovej stránky.
  • Kvalitne spracovaná webová grafika vedie k väčšej použiteľnosti, k vyššiemu konverznému pomeru.
  • Farby a iné grafické prvky webovej stránke pôsobia na návštevníkov aj podvedome. Takto je budovaná predovšetkým dôvera k webovej stránke.
  • Grafika vyjadruje charakter webu – poslanie/účel.

Využívajte jednoduchú grafiku

Využívajte prehľadnú a jednoduchú grafiku. Nebojte sa nevyužiť všetok priestor na webe a ponechajte dostatočne veľké biele miesta. Pôsobí to jednoducho dobre, návštevníci sa na takýchto stránkach cítia príjemne. Návštevníci sa radi vracajú na weby, ktoré sú zrozumiteľné a ľahko na nich nájdu to, čo potrebujú.

Webová stránka s jednoduchou a prehľadnou grafikou dokáže lepšie pracovať s pozornosťou návštevníka – informácie sú cielenejšie.

Grafika musí byť zmysluplná

Web nie je samoúčelné umelecké dielo. Web plní špecifický účel. Každý prvok grafiky by mal mať svoj zmysel. Jednoduchosť v tomto prípade víťazí. Komplikovaná a nadbytočná grafika, zlé rozmiestnenie prvkov, zlá navigácia či chybné logo, môže návštevníka iba zmiasť a odviesť ho od želanej akcie.

Používajte primerané písmo

Použiteľnosť každého webu ovplyvňuje aj veľkosť písma. So zvyšujúcim vekom sa znižuje aj naša schopnosť čítať malé písmená. Text s písmenami, ktoré považujeme za malé, sa číta pomerne zložito. Uľahčite to ľuďom, nebráňte im v pohodlnom čítaní. Nebojte sa použiť väčšie písmo, v závislosti od cieľovej skupiny, ktorá používa váš web.

Pri členení textu je dobré pamätať na to, že nadpisy sa musia veľkosťou odlišovať od bežného textu či podnadpisov.

Vyberte správne farby

Nepodceňte výber farieb. Sú to práve farby, ktoré vytvárajú emócie, a ako veľmi dobre vieme, nakupovanie je z veľkej časti záležitosťou pocitov.

Absolútnou samozrejmosťou by malo byť zosúladenie firemných farieb s tými na webe. Ľudia v tomto smere nemajú radi prekvapenia. Rovnaké pravidlo platí aj o celom webe – farby by mali byť konzistentné, čiže všetky stránky na webe by mali využívať rovnakú grafickú šablónu.

S farbami na webe by sa to nemalo preháňať. Ideálna je jedna dominantná farba a jedna až tri doplnkové. Samozrejme, že sa môžete pustiť do rôznych experimentov, s menším počtom farieb však máte väčšiu istotu, že nič nepokazíte. Farby na webových stránkach nesú význam, ovplyvňujú naše podvedomie. Každá farba vyvoláva osobitý psychologický efekt.

  • Biela - čistota, nevinnosť, nádej
  • Čierna - štýl, pokoj, smrť, bohatstvo, tajomstvo, zlo
  • Žltá - výstraha, radosť, šťastie, povzbudenie
  • Ružová - ženskosť, zraniteľnosť
  • Červená - vzrušenie, vášeň, agresia, krv, energia, výstraha
  • Tmavo zelená - upokojenie, ochrana, nádej
  • Tmavo modrá - inteligencia, stabilita, vodcovstvo, vzduch a voda
  • Šedá - smútok, nečistota, beznádej
  • Hnedá - vážnosť, istota, morálnosť, zásadovosť

Jednotlivé farby na webe však nemožno vnímať izolovane. Význam farieb je najmä v ich kontraste. Biela najlepšie vynikne pri čiernej. Žltou priveľmi nezaujmete na webe s oranžovým pozadím.